استان ها

افزایش ۲۹ درصدی کشفیات سرقت در نوروز ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی استان سمنان ،سرهنگ کارآگاه محمودگیلانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: سرقت یکی از معضلات مهم جامعه به شمار میرود که تاثیر منفی زیادی بر روحیه مردم دارد، لذا باید زمینه ارتکاب سرقت برای سارقان را از بین ببریم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مقابله با سرقت مطالبه به حق مردم از پلیس است بیان داشت: پدیده سرقت موضوعی نگران کننده است که همه دستگاه ها باید اقدام لازم برای پیشگیری و مقابله با آن را انجام دهند.

گیلانی در ادامه خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته توسط کلیه همکاران سطح استان در مدت اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ کشفیات سرقت نسبت به مدت مشابه طرح نوروزی سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی همچنین وقوع بسیاری از سرقت ها را بدلیل عدم رعایت نکات و توصیه های ایمنی دانست و تصریح کرد: در این مدت افزایش ۶۵ درصدی دستگیری سارقین نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد هستیم.

گیلانی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش همکاران در ارائه آموزش های پیش از آغاز تعطیلات نوروزی منجمله آموزش اصناف ؛ آموزش طرح خانه به خانه ؛ اجرای طرح های هدفمند و مبارزه جدی با مالخران و سارقان و همچنین برنامه ریزی گشتهای مضاعف در ایام تعطیلات نوروزی منجر به کاهش ۲۲ درصدی وقوع سرقت در این مدت شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با تاکید بر اینکه از نظر پلیس نباید حتی یک مورد سرقت به وقوع بپیوندد، اضافه کرد: اجرای طرح های پیشگیرانه و برگزاری کلاس های آموزش برای اقشار جامعه به صورت ویژه در دستور کار است و امید است تا شهروندان با رعایت هشدارهای پلیسی و خود مراقبتی راه هرگونه سوء استفاده از سارقان را سلب کنند.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا