اقتصادیمجله کسب و کار

چرا طراحی کارت ویزیت آرایشگاه مهم است؟

تاثیر طراحی کارت ویزیت در جذب مشتری آرایشگاه

جذب مشتری و بازاریابی یکی از اساسی ترین مراحل یک کسب و کار موفق و پولساز است. خواه شما صاحب چند آرایشگاه در نقاط مختلف شهر باشید یا صاحب یک آرایشگاه با سابقه و یا حتی اگر به تازگی آرایشگاه خودتون رو باز کردید قطعا با تاکتیک و استراتژی درست بازاریابی میتونید مشتری های بیشتری جذب کنید و کسب و کار خودتون رو بزرگ تر از قبل کنید.

در این مقاله به یکی از مهم ترین تاکتیک ها در بازاریابی محلی با تمرکز روی جذب مشتری آرایشگاه به سراغ استراتژی طراحی کارت ویزیت آرایشگاه زنانه رفتیم تا اول دلیل داشتن کارت ویزیت رو شرح بدیم و بعد از اون به توضیح این استراتژی بپردازیم.

چرا آرایشگاه باید کارت ویزیت داشته باشد ؟

شاید برای شما هم سوال باشه که اگر آرایشگاه دارید و تابلو بزرگ و تو چشمی هم داره چرا اصلا باید کارت ویزیت برای آرایشگاه تون داشته باشید ؟

پاندمی کرونا و کاهش مشتری آرایشگاه ها

شیوع بیماری کرونا باعث شد که آرایشگاه ها با کاهش تعداد مشتری ها و در نتیجه افت درآمد شدید روبرو بشند. این اتفاق نه تنها دلیل بر ورشکستگی عده ای از آرایشگر ها شد بلکه به اون دسته از آرایشگر هایی هم که تصمیم داشتند در بازار بمونند هزینه های سنگین تبلیغات رو تحمیل کرد. بیشتر آرایشگاه ها به ناچار بودجه تبلیغاتی شون رو دوبرابر کردند بلکه بتونند با کمک تبلیغات از شرایط بحرانی بازار پیروزمندانه به فعالیت شون ادامه بدهند.

ولی فقط دوبرابر کردن بودجه تبلیغاتی کافی نبود چونکه به وفور مشاهده میشد که با توجه به دوبرابر شدن بودجه تبلیغاتی آرایشگاه، رشد تعداد مشتری ها از 50 درصد فراتر نرفت. بنابراین این افزایش هزینه در تبلیغات باید اصولی و حرفه ای انجام میشد و روش های بازاریابی نوین مبنای کار تبلیغات قرار می گرفت.

جذب مشتری جدید برای آرایشگاه سخت تر از نگه داری مشتری فعلی

تحقیقات نشون میدن که در مورد کسب و کار های بازگشتی مثل آرایشگاه ها و پیرایشگاه ها نگه داشتن مشتری بسیار کم هزینه تر از جذب مشتری جدید خواهد بود و پاندمی کرونا مهر تاییدی بر این نکته زد. چرا که مشتریان جدید نیاز داشتند تا به آرایشگاه اعتماد کنند و مطمئن باشند که پروتکل های بهداشتی در آرایشگاه ها رعایت میشه و امنیت سلامت اونها در طول مدت اصلاح و آرایش تضمین شده است.

طراحی کارت ویزیت از مهم ترین استراتژی های نگهداری مشتری فعلی و همچنین جذب مشتری های جدید از طریق مشتری های فعلی است (بازاریابی ویروسی).

حتی اگر یک مشتری بیشتر از ده ها بار به آرایشگاه شما مراجعه کرده باشه و یجورایی مشتری ثابت شما تلقی بشه باز هم دادن کارت ویزیت و درخواست از اون فرد برای معرفی آرایشگاه به دوستان و آشنایانش میتونه جذب مشتری های جدید و همچنین افزایش وفاداری اون مشتری رو به عهده داشته باشه.

کارت ویزیت آرایشگر زنانه چه اطلاعاتی باید داشته باشد؟

وقتی صحبت از طراحی کارت ویزیت می‌شود، عبارت «هرچه کمتر، بهتر» یک اصل خوب است. کارت ویزیت آرایشگاه باید کوتاه، سریع و دقیق باشد و همچنان برای مشتریان هدف جذاب باقی بماند. نمونه ای از متنی که می‌تواند روی کارت ویزیت درج شود: “برای اطلاع از قیمت خدمات تماس بگیرید.”

برای به حداکثر رساندن اثربخشی، کارت ویزیت آرایشگاه باید دارای پنج اطلاعات مهم باشد:

  1. 1. نماد یا لوگویی که نشان دهنده برند شما است
  2. 2. نام آرایشگاه یا برند خوانا و واضح
  3. 3. خدمات ارائه شده در سالن زیبایی
  4. 4. اطلاعات تماس مانند شماره تلفن، آدرس، ایمیل و پیج اینستاگرام
  5. 5. نشان دادن هویت برند با به کار بردن رنگ های مشابه

این پنج مورد همه اطلاعات ضروری است که برای طراحی کارت ویزیت رایگان آرایشگاه به آن نیاز دارید. ساده نگه داشتن طراحی کارت ویزیت آرایشگاه بسیار مهم است. درج متن و اطلاعات زیاد می‌تواند کارت ویزیت را به هم ریخته کند که اطلاعات مهم را تحت الشعاع قرار می‌دهد. رنگ های زیاد نیز می‌تواند چشم را خسته کند. همیشه سعی کنید حداکثر از سه رنگ در کارت استفاده کنید که شامل: رنگ اصلی، رنگ مکمل و رنگ متن می‌شود.

برای طراحی کارت ویزیت آرایشگاه زنانه چه نکاتی را رعایت کنیم؟

با کمک ابزار طراحی آنلاین به راحتی می‌توانید کارت ویزیت تان را خودتان طراحی کنید، اما اگر بودجه کافی دارید مطمئنا استفاده از خدمات حرفه ای برای ساخت یک کارت ویزیت حرفه ای نتیجه بهتری برای آرایشگاه تان خواهد داشت.

اماواگر تصمیم گرفتید با طراحی کارت ویزیت آنلاین رایگان، کمی در هزینه های بازاریابی تان صرفه جویی کنید، چند نکته زیر را در نطر بگیرید:

از یک عنوان مرتبط استفاده کنید

عنوان و طراحی جذاب می‌تواند مشتریان را مجذوب خود کند. از طریق تیتر سعی کنید خدمات و اهداف آرایشگاه و سالن زیبایی تان را منتقل کنید. همچنین می‌توانید سعی کنید از نحوه ارائه محصولات و خدمات به مشتریان اطلاع دهید. پس از طراحی کارت ویزیت رایگان، مطمئن شوید که کارت ویزیت سالن را به صورت حرفه ای چاپ کنید تا جلوه بهتری داشته باشد.

لوگو سالن زیبایی را به طراحی کارت ویزیت اضافه کنید

لوگو تصویری ساده و در عین حال واضح از کسب و کار است که باید نشان دهنده صنعت و تجارت شما نیز باشد. بهترین کار این است که لوگو را به یک گوشه از کارت ویزیت اضافه کنید و تا حد امکان از تم رنگی سیاه و سفید برای آن استفاده کنید.  به طور کلی، در طراحی لوگو حداکثر از دو رنگ استفاده می‌شود. از تصاویر مد روز، یا نمادهای بصری استفاده نکنید چون فقط لوگو را پیچیده می‌کند و مشتریان را گیج می‌کند. لوگو و اشکال آن باید به راحتی با یک نگاه قابل تشخیص باشد.

اگر لوگو اسم فارسی برای آرایشگاه خود استفاده کنید، برندسازی برای شما راحت تر می‌شود. از این طرح به طور مداوم استفاده کنید. به این ترتیب مشتریان تان به راحتی نام ارایشگاه شما را به خاطر می‌سپارند.

شعار

شعار یک عبارت ساده است که نشان می‌دهد کسب و کار شما چه می‌کند. این یکی دیگر از عناصر مهم برای طراحی کارت ویزیت آنلاین رایگان آرایشگاه است. یک شعار خوب نگرش و شخصیت برند شما را نشان می‌دهد. هنگام طراحی کارت ویزیت رایگان سالن زیبایی، نام، شعار و لوگوی سالن باید به عنوان اصلی ترین عناصر در نظر گرفته شود.

تم رنگی

هنگام تصمیم گیری برای تم کارت ویزیت خود، در نظر گرفتن مشتری مهم است. مخاطبین هدف می‌توانند به شما در تصمیم گیری در مورد گرافیک و رنگ کمک کنند. به تم آرایشگاه خود فکر کنید. طرح هایی مانند مو و لوازم ارایشی را در کارت ویزیت سالن خود بگنجانید. سعی کنید سبک و طرح های برند زیبایی خود را در طراحی کارت ویزیت آرایشگاه تان بگنجانید.

رنگ هایی مانند رزگلد حس زنانگی و تمی متناسب با مو و زیبایی را نشان می‌دهند. یک خط طلایی ظریف می‌تواند احساس لوکس بودن را ایجاد کند. برای داشتن استایل مدرن و شیک برای کارت ویزیت آرایشگاه خود، به سراغ طرح های مینیمالیستی بروید. هنگامی که طرح‌های گلدار با یک پس زمینه ساده ترکیب شوند، می‌توانند به طراحی کارت ویزیت آرایشگاه زنانه را جذاب کنند.

نماد های گرافیکی رایج برای آرایشگاه‌ها عبارتند از:

  • شانه
  • قیچی
  • مدل های مو
  • سشوار

فونت‌ها و متن‌ها باید واضح، بزرگ و خوانا باشند

فونت کارت ویزیت سالن های زیبایی می‌تواند از نوع فانتزی و دست نویس باشد. اما ره فونتی که انتخاب می‌کنید حتما باید به خوانا بودن آن در اندازه کوچک توجه کنید.

خدمات

اگر سالن شما دارای مهارت یا خدمات تخصصی است که با آن معروف شده باید در طراحی کارت ویزیت آنلاین رایگان آرایشگاه زنانه روی آن متمرکز شوید. اگر یک آرایشگر، فروشنده لوازم ارایشی یا یک ناخن کار هستید، می‌توانید این اطلاعات را به کارت ویزیت اضافه کنید که به مشتریان نشان می‌دهد بهترین انتخاب آنها خود شما هستید. البته باید خدمات دیگری را که ارائه می‌دهید به روشی خلاقانه به طرح اضافه کنید.

تصاویر

اگر می‌خواهید کارت ویزیت سالن شما برجسته باشد، از یک تصویر استفاده کنید. یک تصویر منحصر به فرد روی کارت ویزیت، توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند. از تصویری استفاده کنید که نشان دهنده برند آرایشگاه باشد. یک تصویر می‌تواند ایده های بی شماری را منتقل کند. استفاده از تصویر مناسب برای طراحی کارت ویزیت آنلاین رایگان آرایشگاه زنانه می‌تواند مشتریان بیشتری را جذب کند.

مشاهده مطالب بیشتر

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا