کاندیدای مناسب کاشت مو به روش DHI

کاشت مو به روش DHI | مراحل، مزایا و هزینه

کاشت  مو به روش DHI  یا کاشت مو مستقیم (DHI: Direct Hair Transplant) یک روش کاشت مو بر پایه FUE است. در روش FUE فولیکول های مو به صورت مجزا از ناحیه اهدا یا بانک مو برداشته می شوند. سپس در ناحیه کاشت حفره هایی ایجاد می شود و فولیکول های برداشت شده درون این حفره ها قرار داده می شوند. در کاشت مو DHI، همزمان با برداشت فولیکول ها، حفره ها در ناحیه کاشت نیز ایجاد می شوند و فولیکول های استخراج شده درون این حفره ها قرار می گیرند. در واقع در کاشت مو مستقیم، فولیکول ها از ناحیه برداشت استخراج می شوند و بلافاصله در ناحیه کاشت جاگذاری می شوند.

نحوه انجام کاشت مو به روش DHI

در کاشت مو به روش DHI برداشت گرافت ها با استفاده از میکروپانچ ها صورت می گیرد. گرافت های برداشت شده درون محلولی غنی از مواد غذایی قرار می گیرند. به این ترتیب در فاصله زمانی بین برداشت گرافت و کاشت آن، گرافت ها سالم می مانند. کاشت گرافت ها در این روش با استفاده از یک ابزار مخصوص به نام قلم چوی (Choi Pin) صورت می گیرد. استفاده از قلم چوی در کاشت، تفاوت اصلی کاشت مو به روش DHI با روش FUE است. به همین دلیل گاهی به روش DHI، روش چوی نیز گفته می شود.

قلم چوی یا DHI Implanter یک سوزن توخالی در ابعاد مختلف است که از طریق لوله ای به یک مخزن متصل می شود. با استفاده از قلم چوی در ناحیه گیرنده حفره های کوچک ایجاد می شود و فولیکول های برداشت شده درون این حفره ها قرار داده می شوند. این سوزن با زاویه ۴۰ الی ۴۵ درجه روی پوست سر قرار می گیرد و برش کوچکی در پوست ایجاد می کند. سپس پیستون تعبیه شده در قسمت بالای آن فشرده می شود و فولیکول ها درون آن رها می شوند و در برش ایجاد شده قرار می گیرد.

کاندید مناسب روش DHI

افرادی که آلوپسی آندروژنی یا ریزش مو با الگوی مردانه دارند، بهترین کاندیدای کاشت مو به روش DHI هستند. استفاده از این روش در افرادی که بانک موی مناسبی ندارند، توصیه نمی شود. کاشت مو در برخی شرایط نتیجه بهتری خواهد داشت که به شرح زیر است:

  • سن: سن مناسب برای کاشت مو بالای ۲۷ سال است. زیرا در قبل از این سن ریزش مو در افراد ادامه دارد. به عبارت دیگر، وسعت منطقه طاسی و وضعیت بانک مو در کمتر از این سن هنوز تثبیت نشده است.
  • ضخامت موها: یکی دیگر از عوامل موثر در نتیجه کاشت مو، ضخامت موها است. افرادی که موهای آن ها ضخیم است، نسبت به افراد با موهای نازک، نتیجه بهتری از کاشت مو می گیرند.
  • تراکم موها: کاشت مو در افرادی که تراکم موی آنها در منطقه برداشت کمتر از ۴۰ فولیکول در هر سانتی متر مربع است، توصیه نمی شود.
  • رنگ موها: در افرادی که رنگ موی آن ها نزدیک به رنگ پوست است یا رنگ مویی روشن دارند، نتیجه کاشت مو مطلوب تر است.

بنابراین در شرایطی که فرد بانک موی مناسبی داشته باشد، امکان استفاده از کاشت مو به روش DHI را دارد. هرچند وجود برخی شرایط که در بالا عنوان شد، سبب می شود که کاشت مو نتیجه بهتری داشته باشد.

مراحل کاشت مو DHI

مراحل کاشت مو به روش DHI  شبیه همان کاشت مو به روش FIT است. تنها تفاوت روش FUE و DHI در این است که در روش DHI  فولیکول های برداشت شده، بلافاصله بعد از برداشت در محل کاشت مو قرار داده می شوند. مراحل اصلی کاشت مو در این روش در ادامه بررسی می شود.

·         معاینات اولیه و بررسی بانک مو

معاینات اولیه توسط بهترين دكتر پوست، اولین مرحله از مراحل کاشت مو است. در این مرحله پزشک معاینات ضروری اولیه را انجام می دهد. وضعیت بانک مو و پوست سر بیمار را بررسی می کند. تعداد فولیکول های لازم برای ایجاد تراکم حداکثری در این مرحله تعیین می شود. هزینه کاشت مو با یک روش خاص نیز معمولا در این مرحله با توجه به بررسی وسعت منطقه طاسی و تعداد فولیکول های لازم برای کاشت، مشخص می شود.

·         بی حسی و ضد عفونی کردن سر

بی حسی سر نیز از مراحل اصلی کاشت مو است. در تمام روش های کاشت مو، قبل از اقدام به برداشت و کاشت گرافت ها،  سر بی حس و ضدعفونی می شود. بی حس شدن به منظور از بین بردن احساس درد در بیمار است. ضد عفونی کردن نیز به منظور پیشگیری از عفونت ها انجام می شود.

·         استخراج و کاشت فولیکول ها

بعد از انجام معاینات اولیه و بی حسی و ضد عفونی کردن سر، نوبت به برداشت و کاشت فولیکول ها می رسد. تفاوت اصلی کاشت مو به روش مستقیم یا DHI با سایر روش ها در همین مرحله است. در این روش برداشت و کاشت فولیکول ها در یک مرحله انجام می شود. برداشت فولیکول ها در این روش با استفاده از ایمپلنترهای خاص انجام می شود که در واقع مشابه همان روش FIT است؛ اما برای کاشت آن ها از قلم چوی استفاده می شود. در روش DHI پس از برداشت فولیکول ها، با استفاده از قلم چوی شکاف در محل کاشت ایجاد می شود و همزمان فولیکول ها در آن قرار داده می شوند.

مزایای کاشت مو به روش DHI

تمامی مزایای کاشت مو به روش DHI، مربوط به تفاوت کاشت یا به عبارت دیگر کاشت مستقیم گرافت ها توسط قلم چوی در این روش می شود. برخی از مزایای این روش کاشت مو به شرح ذیل است:

  • این روش یک روش غیرتهاجمی و بدون جراحی، بدون خونریزی و فاقد اسکار و جای زخم است، بنابراین عوارض کمتری دارد و دوران نقاهت آن نیز کوتاه است؛
  • با توجه به اینکه گرافت های برداشت شده، مستقیما کاشته می شوند، سرعت کاشت مو با این روش نسبت به کاشت مو به روش FUE افزایش می یابد؛
  • با توجه به اینکه گرافت های برداشت شده، سریعا کاشته می شوند، بنابراین از بی آب شدن و از بین رفتن آن ها در فاصله زمانی بین برداشت و کاشت، پیشگیری می شود؛
  • ۹۵ درصد گرافت های برداشت شده در این روش سالم می مانند و پس از کاشت به رشد خود ادامه می دهند؛
  • احتمال عفونت به مقدار قابل توجهی در این روش کاشت مو کمتر است؛ زیرا فولیکول های برداشت شده مستقیما توسط دستگاه ایمپلنتر کاشته می شوند. بنابراین احتمال انتقال عفونت در حین زمان ایجاد سوراخ و کاشت مو در این روش وجود ندارد؛
  • سرعت مناسب رشد موها از دیگر مزایای این روش است. سرعت رشد موها در ۹۰ الی ۹۵ درصد افراد بسیار بالا است؛
  • محل کاشت مو در سر تراشیده نمی شود؛ البته محل برداشت مو لازم است که تراشیده شود. برای افرادی که علاقه به موهای بلند دارند و به کوتاه کردن موی سر حساس هستند، این نکته مهم است؛
  • با توجه به اینکه ابزار مورد استفاده برای کاشت گرافت های مو به پزشک امکان دقت بیشتر در ایجاد حفرات و زاویه کاشت می دهد. به این ترتیب موها در کاشت مو به روش DHI ظاهری طبیعی تر خواهند داشت.
دکمه بازگشت به بالا