اجتماع

اگر امر به معروف درست انجام شود همه جامعه از آن نفع می‌برند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمد حسین طاهری آکردی، دبیر ستاد امر به معروف کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین در خصوص احیای امر به معروف در جامعه اظهار داشت: همه چیز به امر به معروف بستگی دارد اگر درست انجام بشود همه جامعه از آن نفع می‌برند اما متأسفانه در زمینه امر به معروف به درستی پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: منحصر کردن امربه‌معروف در یک امر مثل حجاب ظلم به امر به معروف است و در جامعه ما متأسفانه این‌طور جا افتاده است.

دبیر ستاد امر به معروف کشور بیان داشت: اما به عنوان مثال وقتی فردی به فرزندش می‌گوید چراغ را خاموش کند امر به معروف کرده است در خصوص جلوگیری از اصراف همین همین است یا در اجتماع و خیابان اگر کسی به صورت خلاف خودروی خود را پارک بکند تذکر می‌گیرد و این تذکر به خودی خود امر به معروف است و یا اگر دولتی در بودجه‌ریزی خلاف عدالت عمل می‌کند، باید تذکر داد و امر به معروف کرد.

وی افزود: بالاترین مرحله امر به معروف لایه حکمرانی عادلانه است که باید حکومت عدل برقرار باشد و حجاب و نماز و زکات و مسائلی از قبیل این‌ها امر به معروف جزئی است.

طاهری آکردی اظهار داشت: امر به معروف در یک جمله کوتاه این است که در همه امور بی‌تفاوت نباشیم به عنوان مثال در خانه سقف خراب بشود مردم آن را تعمیر می‌کنند زیرا فرد با خود می‌گوید من سقف خانه را تعمیر می‌کنم زیرا برای من سود و منفعت دارد و جلوگیری از زیان دیدن می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی از مسائل در جامعه وجود دارد که به جامعه ضرر و زیان می‌رساند و افراد باید در این خصوص آن امر به معروف کنند.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا