دانش و سلامت

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

به گزارش شفاف ، یک سال و نیم از شیوع اپیدمی کرونا می گذرد. تاکنون بیشتر چشمها به میزان تلفات ناشی از بیماری COVID-19 و بخشهای مراقبت ویژه بیمارستان با این بیماران معطوف بوده است.

در آلمان ، جایی که تعداد چندین هفته در حال کاهش است ، وقت آن است که نگاهی به بهبودی COVID-19 بیندازیم. کسانی که ماهها در دوره نقاهت به سر می برند هنوز از عوارض بیماری رنج می برند و زندگی روزمره آنها تحت تأثیر قرار گرفته است.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت اعلام کرد که تخمین زده می شود از هر 10 نفری که از COVID-19 بهبود می یابند ، یک نفر دچار عوارض طولانی مدت خواهد شد.

آنیا کارلیک گفت: “برای آلمان ، این بدان معناست که به طور متوسط ​​حدود 350،000 نفر درگیر هستند و من فکر می کنم این رقم بسیار بالایی است.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی در کلینیک دانشگاه ایالتی دانشگاه اشلسویگ-هولشتاین ، که در یک کنفرانس خبری با وزیر آموزش و تحقیقات صحبت کرد ، گفت که او فکر می کند رقم واقعی حتی بالاتر از این باشد.

شرایبر گفت: “اولین اطلاعاتی که از مطالعه میان مدت به دست آوردیم نشان داد که درصد افراد مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب شدید بین شش تا 10 ماه پس از بهبودی دو رقمی است.”

به گفته این کارشناس ، تأثیرات تاج برای این افراد چنان شدید است که یا نمی توانند به هیچ وجه کار کنند یا اگر کار کنند ، قادر به کار موثر نیستند و کیفیت زندگی آنها به شدت تغییر می کند. شريبر ميانگين تعداد را حدود 500000 نفر اعلام كرد.

اما چرا برخی از افراد از عوارض طولانی مدت ویروس کرونا رنج می برند و برخی دیگر دچار این عارضه نمی شوند؟

برای پاسخ به این س ،ال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون یورو در اختیار م institutionsسسات تحقیقاتی قرار داده است. به گفته وزیر تحقیقات ، این اولین قدم است زیرا اثرات طولانی مدت کوید 19 بر سلامت عمومی دولت آلمان را با چالش جدی مواجه می کند.

استفان شرایبر همچنین تأکید می کند که سرمایه گذاری در مطالعه این موضوع بسیار مهم است زیرا تعداد افراد مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب مزمن در آلمان بیش از تعداد افرادی است که با برخی از بیماری های مشترک زندگی می کنند و علل آن مشخص نیست. باید در اسرع وقت روشن شود . تا جایی که امکان دارد.

سردرد ، خستگی مفرط ، دشواری تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر در بهبود COVID-19 شناسایی شده است. محققان در حال بررسی این هستند که چرا مبتلایان ماهها پس از عفونت ویروسی از مشکلات جدیدی رنج می برند ، بیشتر آنها هیچ ارتباطی با بیماری ندارند و در طول بیماری وجود نداشته اند.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان 50 عارضه را “بسیار فردی و گاه به گاه” توصیف کرد و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت بود.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر همچنین گفت که اینها دیگر عوارض طولانی مدت کوید نیستند ، بلکه خود یک بیماری جدید هستند. بعلاوه ، این عوارض به شدت بیماری کووید مربوط نیستند ، یعنی بیماری شدید یا خفیف باشد ، بعضی از افراد این عوارض را دارند.

به گفته این محقق ، هیچ دارو یا روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد و در بیشتر موارد ، بیماران حتی نمی دانند برای چه کاری به پزشک مراجعه کنند.

کشورهای دیگر با تجربه مشابه در این زمینه انگلستان هستند و اکنون متخصصان و محققان در آلمان قرار است در چندین پروژه مطالعاتی بزرگ به این س answerال پاسخ دهند.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا