اجتماع

کولاک و مه در گردنه‌ها و راه‌های استان همدان

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی استان همدان، مهرداد آهکی در گفتگویی با اعلام خبر فوق افزود: تمامی راه ها به جز مسیر (همدان گنجنامه به تویسرکان) که به دلیل مسایل ایمنی به طور فصلی از قبل مسدود است، دیگر مسیرها باز و قابل تردد هستند اما توصیه می شود هموطنان و شهروندان همدانی از انجام سفرهای غیرضروری تا مساعد شدن شرایط جوی خودداری کنند.

وی گفت: کولاک از صبح امروز در تمامی گردنه های استان و برخی مسیرهای ارتباطی همدان به وقوع پیوسته است که شدت آن در گردنه های اسدآباد، نورآباد نهاوند، سوباشی کبودرآهنگ و گرمک رزن و همچنین برخی مقاطع در مسیرهای همدان-ملایر، همدان-سنندج و همدان-کرمانشاه و همدان-بیجار، بیشتر است.

آهکی با بیان اینکه در ۴۵ نقطه از مسیرهای ارتباطی استان همدان به طول چند کیلومتر شاهد کولاک و مه گرفتگی هستیم، گفت: شدت دید در برخی گردنه ها مانند نورآباد در حدود ۲ تا ۳ متر است بنابراین رانندگان باید به طور جد، احتیاط کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: طی شبانه روز گذشته پنج هزار کیلومتر برف روبی و نمک پاشی در مسیرهای ارتباطی استان انجام شده و ۸۰۰ تن ماسه و نمک برای جلوگیری از انسداد راه ها پخش شده است.

وی یادآور شد: ۵۶۳ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین آلات راهداری استان همدان در ۳۵ راهدارخانه و ۴۵ گردنه برفگیر در خدمت مردم هستند.

لازم به ذکر است، استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا