رویدادها

از مدیریت جهادی رزمندگان کمیته‌های انقلاب اسلامی تا معماری فراجای آینده

معاون نیروی انسانی فراجا با بیان اینکه پاسداران کمیته‌های انقلاب اسلامی بخشی از نیروهای انتظامی سابق و فراجای فعلی هستند، گفت: با توجه به انتقال تجارب پیشکسوتان، امروز فراجا با بهره‌بردن از آن تجارب اکنون به یک بلوغ لازم برای انجام ماموریت‌های محوله رسیده است.

به گزارش مجله ایرانی، سردار ابراهیم کریمی به تشریح اهمیت تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: هر ساله مراسمی به مناسبت تجلیل از پیشکسوتان کمیته های انقلاب اسلامی در فراجا با حضور این عزیزان برگزار می‌شود؛ قرار است ۲۳ بهمن ماه سال جاری نیز مراسم تجلیل از این پیشکسوتان در شب میلاد امام حسین (ع) برگزار شود تا بتوانیم از این عزیزان که سهم بسزایی در تامین امنیت کشور در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی داشتند، تجلیل کنیم.

وی ادامه داد: به هر حال پاسداران کمیته‌های انقلاب اسلامی بخشی از نیروهای انتظامی سابق و فراجای فعلی هستند که همچنان به صورت فعال در عرصه های مختلف انقلاب اعم از انتظامی، اجتماعی، سیاسی و … حضور پررنگ دارند، ما سعی می کنیم در این روز با دعوت از این عزیزان و مراسمی که برگزار می شود بتوانیم نقاط اشتراک را ایجاد و زمینه همبستگی و تعامل را حفظ کنیم و روحیه پاسداری از آرمانها و ارزشهای انقلاب همچنان حفظ، تقویت و تداوم یابد.

نقش پیشکسوتان در معماری فراجای آینده

معاون نیروی انسانی فراجا به اهمیت و ضرورت بهره بردن از تجربیات پیشکسوتان کمیته های انقلاب اسلامی و پیاده سازی آن در معماری فراجای آینده نیز اشاره و عنوان کرد: پیشکسوتان دارای مهارت و تخصص های خاص هستند البته لازم است که بگویم در معماری فراجای آینده، مطلوبیت ها مهم است که برای رسیدن به آن مطلوبیت ها بایستی از همه ظرفیت های موجود استفاده شود، گذشته، وضعیت موجود و آینده نیز بررسی می شود تا با استفاده از تجربه گذشتگان امنیت پایدار برای نسل آینده جامعه رقم بخورد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه مطالب فوق افزود: پاسداران در مقاطع مختلف انقلاب نقش بسزایی داشتند از این رو ما نیز همواره تلاش می کنیم که این نقش را به صورت نوشتاری و موضوعات متعدد و در قالب های مختلف، دستاوردهایی که آن زمان (با نیروهای اندک کارهای بزرگ انجام می دادند) به دست آمده را به تصویر بکشیم.

وی تاکید کرد: این خاطراتی که ثبت و ضبط می شود و یا در تعاملات از آن استفاده می کنیم، چراغ راهی است برای اینکه که بتوانند نسل های جدید ما از نوع خدمات و کارهایی که در گذشته توسط این نسل انقلابی انجام می شده، استفاده کنند، در هر صورت ما دارای ماموریت های بسیار متعدد و متنوع در فراجا هستیم و نیروهای بسیار گسترده در سطح کشور داریم به هر میزان بتوانیم تجارب پاسداران و پیشکسوتان کمیته های انقلاب را جمع آوری و به نسل جدید منتقل کنیم فکر می کنم در تامین امنیت ضروری و کارساز خواهد بود.

مردمی بودن و روحیه انقلابی

به  گزارش خبرگزاری پلیس، سردار کریمی با بیان اینکه کمیته های انقلاب اسلامی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با فرمانی که حضرت امام خمینی (ره) صادر کردند، شکل گرفت؛ خاطرنشان کرد: بعد از ادغام نیروهای ژاندارمری، شهربانی و کمیته آن فرهنگ سازمانی که قرار بود شکل بگیرد، کمیته های انقلاب اسلامی نقش پررنگ و بی بدیلی داشتند و توانستند بخش عظیمی از آن اتفاقات گذشته را در سازماندهی جدید فراجا و یا ناجای گذشته با خود به سازمان بیاورند؛ اکنون بخش عظیمی از نقش موثری که فراجا در زمینه ایجاد امنیت در کشور و سایر مسائل دارد برگرفته از همان تفکر نیروهای انقلابی است.

معاون نیروی انسانی فراجا که خود نیز در کمیته های انقلاب اسلامی حضور فعال و موثر داشته است، گفت: همان تفکر نیروهای انقلاب در فراجا جاری و ساری است به طوریکه اکنون مشاهده می کنیم که نیروهای فراجا در نقاط مختلف کشور از مرز تا مرکز شجاعانه از خاک ایران اسلامی دفاع می کنند و جانانه و جان برکف در برابر اشرار ایستادگی می کنند و حتی جان خود را در طبق اخلاص می گذارند و به شهادت می رسند.

وی تاکید کرد: نیروهای کمیته انقلاب اسلامی علاوه بر تامین امنیت جامعه و برخورد قاطع با عوامل ناامنی آن زمان در عرصه های سازندگی، آموزش و شکوفایی جامعه نقش بی بدیلی داشتند و ما وظیفه داریم که این نوع ایثارگریها را ثبت و ضبط کرده و به نسل امروز جامعه منتقل کنیم.

مدیریت جهادی و شاخصه کمیته‌های انقلاب

این مقام ارشد انتظامی همچنین به روحیه انقلابی مورد تاکید مقام عظمای ولایت امام خامنه ای “مدظله‌العالی” اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت جهادی نیز مورد تاکید سردار “احمدرضا رادان” فرمانده کل انتظامی کشور است که منشاء این ۲ مهم (مدیریت جهادی و روحیه انقلابی) در پیشکسوتانی که قرار است  بیست و سوم بهمن ماه از آن ها تجلیل شود، موج می زند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه های آن دوران نوع مدیریت بود، مدیریتی همراه با حکمرانی بر دل که این مهم را در رزمندگان ۸  سال دفاع مقدس هم شاهد بودیم، فرماندهان در ۸ سال دفاع مقدس با  نیروهای خود به‌گونه ای رفتار می کردند که نیروها در هر شرایطی آماده جانبازی و مقابله با دشمنان بودند.

سردار کریمی گفت: با توجه به انتقال تجارب پیشکسوتان، امروز فراجا با بهره بردن از آن تجارب اکنون به یک بلوغ لازم برای انجام ماموریت های محوله رسیده است در اصل همین مراسم تجلیل از پیشکسوتان کمیته های انقلاب که قرار است ۲۳ بهمن ماه برگزار شود راهی است برای تبادل و انتقال بیشتر تجربیات به افرادی که در فراجا در حال خدمت رسانی هستند.

عملیات مرصاد و صلابت نیروهای کمیته‌های انقلاب

معاون نیروی انسانی فراجا به بیان خاطره ای از دوران کمیته های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: زمانیکه عملیات مرصاد قرار بود انجام شود در آن زمان بالای ۸۵ درصد از کارکنان را برای این عملیات اعزام کردیم تنها تعداد کمی از نیروها باقی مانده بودند اما با این حال با وجود همان نیروهای کم هرگز در تهران تعداد گشتی ها نسبت به گشتی های سابق، اندک دیده نمی شد درواقع همین تعداد قلیلی که باقی مانده بودند چنان فعالیت می کردند که انگار تمامی نیروها حضور دارند؛ هرگز با وجود فعالیت شبانه روزی به فکر استراحت نبودند و با صلابت، ایثار و فداکاری و تلاش ماموریت خود را انجام می‌دادند.

وی عنوان کرد: اکنون فراجا با همه ظرفیت های موجود، با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی و با بهره‌بردن از تجارب پیشکسوتان کمیته های انقلاب پای کار است و حضور این عزیزان را برای انجام مطلوب ماموریت ها در کنار خود لازم می داند؛ امسال شاهد بودیم که با همان تفکر کمیته های انقلاب اسلامی، با شجاعت، صلابت و ایثارگری، نیروهای فراجا برای برقراری نظم و امنیت در کشور چگونه در میدان حاضر بودند و هستند که تقدیم تعداد بسیاری شهید فراجا گواه بر این ادعاست.

نقش موثر پیشکسوتان در امورات فرهنگی و اجتماعی

وی همچنین خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت مجموعه فراجا و همچنین فرمانده کل انتظامی کشور به بهره بردن از تجارب پیشکسوتان، تلاش ما بر این است که همواره زمینه های تعاملات بیشتر را با این عزیزان فراهم کنیم و از آن ها در امورات تحقیقاتی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم.

بنابراین گزارش، کمیته انقلاب اسلامی یا کمیته‌های انقلاب اسلامی نخستین سازمان نظامی راه‌اندازی شده، پس از وقوع انقلاب ۱۳۵۷ بود، که در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ با پیام امام خمینی (ره) تأسیس شد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا