اقتصادی

طرح اعطای تسهیلات “برات” با هدف گسترش تجارت در خوزستان اجرا می‌شود

مجله ایرانی/خوزستان استاندار خوزستان گفت: طرح پرداخت تسهیلات «برات» از سوی بانک ملی به تازگی در خوزستان کلید خورده که اجرای آن باعث سازمان‌دهی سرمایه‌های‌ سرگردان افراد و هدایت آن‌ها به امر تجارت با استفاده از منابع جمع‌آوری شده می‌شود.

علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه، ۲۰ دی ماه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان به صورت‌ منظم‌ در حال برگزاری است و مشکلات واحدهای تولیدی استان رصد و پایش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی‌های مرزنشین باید به صورت‌ مستقیم به امر تجارت بپردازند و کار را به واسطه‌گران نسپارند، افزود: هدف از تشکیل تعاونی‌های مرزنشین کمک به معیشت ساکنان مناطق مرزی است به همین دلیل اعضای تعاونی‌ها باید به طور مستقیم به امر تجارت بپردازند.

حسینی محراب با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات “برات” از سوی بانک‌ ملی افزود: بانک ‌ملی و شرکت دانش تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر جمع‌آوری سرمایه‌های سرگردان و پرداخت تسهیلات به صاحبان سرمایه برای امر تجارت منعقد کرده‌اند.

به گزارش مجله ایرانی به نقل از استانداری خوزستان، وی ادامه داد: این طرح به تازگی در خوزستان کلید خورده و باعث سازمان‌دهی سرمایه‌های ‌سرگردان افراد و هدایت آن‌ها به امر تجارت با استفاده از منابع جمع‌آوری شده می‌شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در این روش سرمایه‌های سرگردان در قالب تسهیلاتی به نام “برات” در اختیار صاحبان سرمایه برای امر بازرگانی قرار داده می‌شود.

حسینی محراب با اشاره به مشکلاتی که برای شرکت کاغذسازی دیبای شوشتر ایجاد شده است، عنوان کرد: تسهیلات کلانی برای شرکت دیبای شوشتر برای شروع دوباره فعالیت آن در نظر گرفته شده و امید است به زودی مشکلات این‌ شرکت حل شود.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد خرمشهر درخواست تامین زمین در این نشست را داشت، افزود: در این ‌خصوص نشست کارشناسی انجام خواهد شد و تصمیم‌ نهایی صادر می‌شود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا