اجتماع

اولیایی: مدارک فتوشاپی پرسپولیس را ارسال می‌کردیم آبروی ایران می‌رفت/چون می‌گفتم به AFC راست بگویید من را نخواستند!

بعد از جدایی از کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در گفت‌و‌گو با آنا

اولیایی: مدارک فتوشاپی پرسپولیس را ارسال می‌کردیم آبروی ایران می‌رفت چون می‌گفتم به AFC راست بگویید من را نخواستند!

مدیرعامل سابق استقلال گفت:آقایان اسناد کذبی در زمان آن مدیرعامل وقت پرسپولیس ارائه کردند که فتوشاپ بود و اگر آن را به AFC ارسال می‌کردیم آبروی کشور می‌رفت.

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه به چه دلیل از کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال جدا شده، اظهار کرد: هوادار حق دارد باشگاه خود را دوست داشته باشد، اما اینکه سال قبل می‌گفتند حذف پرسپولیس به دلیل این است که استقلال حذف شده و می‌خواستند برابری ایجاد کنند اصلا درست نیست.

وی در خصوص موضع گیری باشگاه پرسپولیس و هواداران این تیم بعد از شفاف سازی در مورد عدم حضور این تیم در آسیا گفت: بعد از آن که ما اقدام کردیم مشخص شد باشگاه پرسپولیس هنوز مالیات آقای برانکو را نداده بود.آقایان اسناد کذبی در زمان آن مدیرعامل دادند که فتوشاپ بود و اگر آن را ارسال می کردیم آبروی کشور می‌رفت و اگر آن مدارک را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می کردیم می‌گفتند ما دروغگو و حقه باز هستیم. البته این کارها را در سالهای قبل انجام داده بودند.

اولیایی ادامه داد: من بارها گفتم این کارها را نکنید و مدارک دروغین ندهید. در سالهای گذشته جرایم دلاری و سنگینی را به علت انتقال دروغ‌ها پرداخت کردیم. حرف من این بود که دروغ نگویید و  کارها و مدارک رادرست کنید. به این علت از کمیسیون صدور مجوز حرفه‌ای بیرون آمدم، در واقع خواستند آقای حسین قریب آنجا باشد. من چهار سال در کمیته بودم و زیر بار این حرف‌ها نمی‌روم که منافع ملی، حیثیت مملکت و حیثیت جمهوری اسلامی زیر سوال برود.

عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای خاطرنشان کرد: برای حضور در آسیا راه درست وجود دارد و شما این راه را نمی‌روید. وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی و شورای عالی راه درست را نمی‌روند. دو روز به صدور مجوز مانده بود آقای وزیر شبانه دعوت می‌کند که چرا در دوران ما شرایط این طور بود و از این حرف‌ها. البته من در جلسه نبودم. مردم ناراحت هستند و هوادار حقوقی دارد و باید این حقوق قانونی احصاء شود البته نه از راه فتوشاپ و نه راهی که آبروی ملی برود. چون ما تا ۱۱ اردیبهشت فرصت داریم این حرف را می‌زنم، آقایان اگر به درستی ریل گذاری نکنید باز هم مدارک ما را نمی‌پذیرند و با جرائم مواجه می‌شویم. حالا بیاییم فکر کنیم به مجلس قول بدهیم که اگر یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس را حذف کنیم آنوقت یکی از آنها تک مدیریتی می شود. طبیعتا هیچ یک از هواداران دو تیم نمی پذیرد تیمش فدای تیم دیگری شود پس باید مالکیت هر دو باشگاه به یک ارگان سپرده شود.

اولیایی تأکید کرد: این بیماری سرطان است  نمی شود با دو قرص آن را به عنوان مسکن خوب کنیم. نباید سرسری به آن نگاه کرد. خوب شدن بیماری سرطان ورزش دست ما است. باید همت کنیم، نمی‌توان به استخر بروی و خیس نشوی. آقای مسئول نمی‌توانید وقتی مسئولیت قبول کردید از مسئولیت شانه خالی کنید. علاقه‌مندان میلیونی به ورزش داریم و حق هم داریم. همین که مردم به فوتبال و ورزش علاقه مندی و گرایش دارند افتخاری برای کشور است. بسیاری از کشور‌ها هزینه می‌کنند تا مردم شان این شکلی باشند. 

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا