اقتصادی

لزوم بهره‌گیری از زبان هنر برای ایجاد مدیریت انرژی

مدیرعامل توانیر به مناسبت برگزاری اختتامیه جشنواره عروسکی مصرف بهینه برق، بر لزوم بهره گیری از زبان هنر برای دغدغه‌مند کردن مردم در زمینه مدیریت انرژی تاکید کرد.

به‌گزارش مجله ایرانی، آرش کردی با اشاره به رویکرد جدید توانیر در بهره گیری از همه ظرفیت های حوزه اجتماعی و هنری در زمینه فرهنگ سازی مصرف انرژی خاطرنشان کرد: هدایت جامعه به سوی مصرف بهینه نیازمند فعالیت‌های مدون و هوشمندانه از زمینه آگاه‌سازی جامعه و ایجاد انگیزه برای رفتار مناسب است.

وی در این زمینه هنر را یکی از مهمترین ابزارهای تاثیرگذاری بر اذهان عمومی مردم برشمرد و گفت: هنر از بسترهای جذاب فرهنگ سازی در جهان کنونی تلقی می‌شود که با ظرافتی خاص اذهان فرهیختگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برنامه‌ریزی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی صحیح و اصولی با هدف جهت دهی به رفتار جامعه از کلیدی‌ترین نقش‌های رسانه‌ها محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از ظرفیت رشته‌های مختلف هنری به عنوان ابزارهای کارآمد در حوزه فرهنگ‌سازی اجرا می‌شود.

کردی افزود: با این رویکرد روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر با همکاری شرکتهای زیرمجموعه صنعت برق، برگزاری ۵ جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری با موضوع مدیریت مصرف برق را در سال جاری برنامه‌ریزی و اجرایی کرده تا ضمن تولید آثار فاخر و ارزنده تعاملات شایسته شایسته‌تری با اصحاب رسانه و هنر در ابعاد و شاخه‌های مختلف شکل گیرد.

براساس این گزارش، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عروسکی مدیریت مصرف برق با حضور جمع کثیری از هنرمندان این عرصه برگزار شد. در همین خصوص محمد علی اکبری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر با بیان این که در این جشنواره‌ها مصرف انرژی از زبان هنر برای همه نسل‌های آینده ساز کشور بیان شده است، تصریح کرد: تنها راه مدیریت مصرف انرژی، اجتماعی‌سازی برق و استفاده از اصحاب هنر در این راه است و ما دست یاری به سوی آن‌ها دراز می‌کنیم.

وی افزود: امنیت کشور ما به امنیت انرژی گره خورده است که این گره به دست اصحاب هنر باز می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر هدف از برگزاری این جشنواره ها تغییر رویکرد و رفتار مصرفی از طریق آموزش و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف برق ذکر کرد که فرایندی مستمر خواهد بود و علاوه بر آشنا شدن فعالان حوزه هنر و فرهنگ با مسائل صنعت برق، علاقمندان به فراگیری هنرهای نمایشی نیز از طریق کارگاههای جانبی در کنار فراگیری آموزشهای نمایش عروسکی، کاریکاتور و… با دغدغه های صنعت برق و روشهای بهینه مصرف آشنا می شوند.

در همین خصوص مهران امیری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان و رئیس ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی نمایش عروسکی مدیریت مصرف برق با بیان این که برای فرهنگ سازی و آموزش در زمینه صرفه جویی برق، زبانی زیباتر از زبان عروسک وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه‌ها سهمی در ارتقای فرهنگ صرفه جویی داشته باشیم.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا