اجتماع

دانش آموزان تشکل‌های دانش آموزی به وزیر آموزش و پرورش چه گفتند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، دانش آموزان رأی اولی که به نمایندگی از تشکل‌های دانش‌آموزی صبح امروز به دیدار مقام معظم رهبری رفته بودند؛ عصر امروز به وزارت آموزش و پرورش رفته و با وزیر و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش دیدار کردند.

در این جلسه فرصت رسید تا برخی از دانش‌آموزان انتقادات، گلایه‌ها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

یکی از دانش آموزان از وضع مربیان پرورشی انتقاد کرد و گفت: بسیاری از معلمان پرورشی در حد مدارس نیستند و نمی‌توانند به خوبی با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند. برخی از وسایل و اقلام فرهنگی و مناسبتی که در مدارس وجود دارد؛ برای ده سال پیش و عمدتاً قدیمی و معیوب است.

نماینده عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت: اگر به مزایای تأثیر سوابق تحصیلی می‌پردازیم باید به معایب آن هم اشاره کنیم که یکی از آن معایب، موضوع مهارت آموزی است. با تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور، خصوصاً دانش آموزان علوم انسانی باید حفظیات خود را بیشتر کنند.

هویت دخترانه در مدارس دختران وجود ندارد

این دانش آموز دختر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت: موضوع دیگری که باید به آن بپردازیم موضوع هویت دخترانه است‌. همه مدارس دخترانه را اگر بخواهیم به سرعت می‌توانیم در عرض یک روز به یک مدرسه پسرانه تبدیل کنیم.

دانش آموز پسر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هم گفت: سال گذشته دانش آموزان کنکورشان را به دلیل تغییر سریع قانون ورود به دانشگاه از دست دادند. دانش آموزان موضوعاتی را در مدارس می‌خوانند که کاربردی در جامعه و در آینده خود ندارد.

نماینده سازمان دانش آموزی هم به مجلس دانش آموزی اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی با حضور ۱۵۰ نماینده، در دوره دیده بان قانون اساسی، هر یک از اصول قانون را بررسی کردند و جلساتی را هم با معاونین آموزش و پرورش داشتند.

نماینده کانون دانش آموزی هلال احمر هم به آموزش‌های امداد و نجات به دانش آموزان در مدرسه اشاره کرد و گفت: پس از حادثه تروریستی کرمان، طرح ماهر برای آموزش امدادی دانش آموزان در دوره دوم ابتدایی یعنی پایه چهارم، پنجم و ششم آغاز شده است. از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم این دوره آموزشی را در همه مدارس ابتدایی اجرایی کند.

یکی از دانش آموزان از شهرستان جازموریان به مشکلات و کمبود مدارس و نبود تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در مدارس استان کرمان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: سند تحول بر اساس مدارس کل کشور تنظیم شده است اما به نیازهای مدارس مناطق محروم توجهی نمی‌شود.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا