فرهنگ و هنرمجله کسب و کار

5 فیلم برتر غیر هالیوودی 3 سال اخیر از نت فلیکس

در این مطلب 5 فیلم برتر 3 سال اخیر (غیر هالیوودی) که در صنعت سینمای آمریکا و انگلیس ساخته نشده اند (اکثرا فرانسه و آلمانی) هستند را معرفی می کنیم و نقدی بر آنها خواهیم داشت. از تماشای این فیلم ها لذت ببرید. بهترین سریال های ژاپنی

1-Quo Vadis، آیدا؟

Quo Vadis، آیدا؟ یک کابوس تاریخی از عذاب بی امان است که تلاش های آیدا (یاسنا جوریچیچ) مترجم سازمان ملل را برای نجات همسر و دو پسرش در اردوگاهی در سربرنیتسا (در شرق بوسنی) نشان می دهد که در آن غیرنظامیان بی گناه از ارتش قاتل صرب های بوسنی پناه گرفته اند. شغل آیدا به او صدایی می دهد، اما با این وجود او نمی تواند بر این بحران فزاینده تأثیر بگذارد، بحرانی که قرار است با کشتار 8372 مرد، زن و کودک سربرنیتسا در ژوئیه 1995 پایان یابد. جاسمیلا ژبانیچ، نویسنده/کارگردان، با بی‌درنگی دلخراش، ما را در هرج و مرج و جنون این وضعیت با چسبیدن به آیدا، که تلاش‌هایش برای برقراری ارتباط بین فرماندهان هلندی سازمان ملل متحد و ژنرال صرب بوسنیایی راتکو ملادیچ (بوریس ایساکوویچ) محکوم به شکست است، سوق می‌دهد. در یک اجرای عالی، چهره ی ژوریچیچ از کوره در رفته و ناامید، تراژدی غیرقابل تصوری را که آیدا و هموطنانش با آن روبرو شده اند، نشان می دهد که توسط افسران سازمان ملل متحد که به خوبی می دانستند یک نسل کشی در حال وقوع است، و با این حال نتوانسته بودند “منطقه امن” خود را حفظ کنند، تسهیل شد. وظیفه نظارت را بر عهده داشتند. این فیلم، روایتی لعنت‌آمیز از جنایات جنگی فعال و غیرفعال – همانطور که در لحظات پایانی آن برانگیخته می‌شود – ما را مجبور می‌کند شاهد چیزی باشیم که خیلی‌ها نمی‌خواستند ببینند.

2- تشییع جنازه دولتی State Funeral (2021)

پس از از دست دادن همسرش در یک تصادف قطار، سرباز ملحد مارکوس (مدز میکلسن) توسط اتو (نیکولای لی کااس) – یک تحلیلگر آماری که از تصادف جان سالم به در برد و معتقد است می تواند آینده را از طریق ریاضیات پیش بینی کند – مطلع می شود که فاجعه نبوده است. تصادف؛ در عوض، این ضربه ای بود که توسط یک باند دوچرخه سوار معروف به سواران عدالت انجام شد، که می خواستند یک دزدگیر را از بین ببرند. داستان بعدی در عین حال چیزهای زیادی است:

یک حماسه انتقامی خشونت آمیز که در آن مارکوس، اتو و دوستان عجیب و غریب اتو، لنارت (لارس بریگمن) و امانتالر (نیکلاس برو) قصد دارند سواران را اعدام کنند. درامی که در آن مارکوس و دختر نوجوانش ماتیلد (آندره هیک گدبرگ) سعی می‌کنند با تراژدی بی‌معنایی دست و پنجه نرم کنند (و روابط آسیب‌دیده خود را اصلاح کنند، در حالی که یک قبیله جانشین جدید ایجاد می‌کنند). و یک کمدی در مورد فشار کشش بین سرنوشت و تصادفی زندگی. فیلم آندرس توماس جنسن، نویسنده/کارگردان، آن حالت‌ها را با شوخ طبعی، به هم ریختن طنز و ترس از تلاش‌های شخصیت‌های رنگارنگش برای غلبه بر حسرت، دستیابی به صلح، و ایجاد پیوندهای مشترک خانوادگی در هم می‌پیچد. این دقیقاً لحن حرکتی عجیب و غریبی دارد، به رهبری میکلسن در یک چرخش استادانه که در عین حال مرده و مرگبار است.

3-همه جا نور All Light, Everywhere

فیلسوف، شاعر و منتقد، مستندساز تئو آنتونی (Rat Film) یک رویاپرداز سینمایی است و فیلم سال دوم او All Light, Everywhere تحقیقی شگفت انگیز در مورد ادراک و ابزاری است که به وسیله آن درک ما را محدود می کند، تغییر می دهد، منحرف می کند و اساساً شکل می دهد. واقعیت از جلسات آموزشی اداره پلیس بالتیمور برای دوربین‌های بدن و دفاتر شیک Axon (که آن دستگاه‌ها و همچنین تیزرها را تولید می‌کند)، تا جلسات بحث‌برانگیز جامعه در مورد فناوری نظارت یک شرکت خصوصی با دید خدا و قسمت‌هایی روایت شده در مورد توسعه تاریخی عکاسی – و پیوندهای ذاتی آن با برنامه های نظامی و اجرای قانون – جدیدترین آنتونی مزایا و محدودیت های بی شمار شیوه های آگاهی ما را بررسی می کند. با استفاده از محو رنگ‌های انتقالی رویایی، کنار هم قرار دادن شدید و موسیقی مراقبه‌ای برای ارائه طیف گسترده‌ای از تداعی‌های روایی که هرگز آشکارا بیان نمی‌شوند، مقاله سینمایی او اثری است متهورانه و عمیق روشنفکرانه، و موضوع خود را به شیوه‌هایی که به همان زیبایی که هستند می‌پردازد. مجتمع همانطور که توسط کد آن منتقل می شود، همچنین یک تفسیر خود انعکاسی در مورد خودش و همچنین تجربه مخاطبانش از آنچه در قاب نورپردازی و بسیار مهندسی شده خود ارائه می دهد است.

4- شناسایی ویژگی ها Identifying Features  2020

شخصیت‌های کارگردان فرناندا ولادز چه در کلوزآپ‌های غم‌انگیز و چه در یک حذف بیگانه، در «ویژگی‌های شناسایی»، درام مکزیکی استادانه‌ای از غم، گناه و دررفتگی، تنها و بی‌حوصله هستند. مادر مجرد ماگدالنا (مرسدس هرناندز) که در تلاش برای یافتن پسرش که هنگام تلاش برای عبور از مرز مکزیک و آمریکا مفقود شده است، سفری تحقیقاتی را در کشوری پر گرد و خاک و خطرناک از پناهگاه های مهاجران، پمپ بنزین های دورافتاده، خانه های خالی و فضای باز آغاز می کند. دشت هایی که پژواک غم تنهایی ساکنانشان است. مسیر او در نهایت با میگوئل (دیوید ایلسکاس)، مرد جوانی که پس از اخراج توسط ایالات متحده، اکنون به دنبال پیوستن به قبیله رها شده خود است – یکی از شباهت‌های غزلی فراوانی است که در این هبوط وحشتناک به قلب تاریکی ملی یافت می‌شود. . اگرچه دیالوگ بسیار کم است، اما چهره‌های دردناک و در عین حال حل‌شده هرناندز و ایلسکاس گویای درد و رنج و وحشت مردمی است که گرفتار جدایی و اشتیاق هستند. زیبایی فرمال خیره‌کننده فیلم کابوس‌های نامقدس آن را افزایش می‌دهد، زیرا ولادز به طور متناوب قهرمان‌هایش را در میان مناظر وسیع و ساختارهای منقبض قاب می‌کند تا وضعیت از دست رفته و به دام افتاده آن‌ها را برجسته کند. و در یک سکانس فراموش نشدنی متأخر که با خاطرات ترجمه نشده یک گوینده بومی تنظیم شده است، فیلمساز تصویری از ظلم اهریمنی ارائه می دهد که به قدری هولناک است که به سختی قابل درک است.

5- ماشین من را برانید Drive My Car 2020

هنر وسیله ای برای برقراری ارتباط با آنچه در غیر این صورت ممکن است بیان آن دشوار باشد فراهم می کند. با این وجود، در Drive My Car، دستیابی به درک واقعی – از یکدیگر و خود – یک چشم‌انداز دشوار باقی می‌ماند. ریوسکه هاماگوچی، کارگردان فیلم چرخ ثروت و فانتزی، در نمودارهای درام سه ساعته، بازیگر و کارگردان تئاتر توکیویی، کافوکو (هیدتوشی نیشیجیما) را در حالی که رابطه‌ای پرخار با همسرش اوتو (ریکا کیریشیما) را پیش می‌برد و پس از یک تراژدی غیرمنتظره، روی صحنه می‌رود، را نشان می‌دهد. عمو وانیا – نمایشنامه ای که شباهت های زیادی با موقعیت خودش دارد – با گروهی متفاوت از بازیگران در هیروشیما. اودیسه کافوکو با ماشین‌سواری‌های بی‌شماری مشخص می‌شود، بسیاری از آنها با راننده اجیر شده میساکی (توکو میورا) پشت فرمان، که در طی آن او با پشتکار خطوط را با نوار کاست ساخته شده توسط همسرش تمرین می‌کند. داستان سرایی یک خیابان دوطرفه در این درام صبورانه و شاعرانه است که از صحنه‌های گفتگوی طولانی و ناگسستنی استفاده می‌کند که روشی را نشان می‌دهد که ما به دنبال درک خود اسرارآمیز و مخفی خود از طریق گفت‌وگوهای رفت و برگشتی هستیم. هاماگوچی در مورد سوالاتی که مطرح می کند پاسخی نمی دهد، در عوض داستانی را بیان می کند که خود در مورد ماهیت پیچیده و اغلب بی نتیجه نامزدی است. بهترین فیلم های بیوگرافی

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا