اقتصادی

خط قرمز نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس/ اعلام قیمت جدید پژو پارس

اعلام قیمت جدید پژو پارس، خط قرمز نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس و سفر وزیر خارجه به نیویورک از مهم‌ترین اخبار شامگاهی کشور بود.

به گزارش مجله ایرانی، شامگاه چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ خبرنگاران مجله ایرانی به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

نمایندگان اقلیت‌های دینی: هرگونه خطای رژیم صهیونیستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند

وزیر امور خارجه عازم نیویورک شد

سیاسی- سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در نشست جبهه ایران اسلامی با اشاره به تعامل دولت و مجلس یازدهم، گفت: در این مجلس بالغ بر ۶ هزار پرسش از وزرا ثبت شد که البته با تعامل و گفت‌وگو و برطرف کردن بعضی ضعف‌ها و کمبودها، فقط ۲۹ پرسش در صحن علنی مجلس مطرح شد و فقط در ۹ مورد قانع نشدند.

سیاسی- ۵ نماینده اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه امنیت و صیانت از نظام مقدس و ملت خط قرمز است، اعلام کردند که هرگونه خطای رژیم صهیونیستی و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. در بخشی از این بیانیه آمده است: ما نمایندگان جوامع ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده رشید هوافضای سپاه این موفقیت را خدمت رهبر فرزانه انقلاب و ملت سرافراز ایران تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم همواره هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

همچنین بسته خبری سایر اخبار ۲۹ فروردین تحریریه سیاسی مجله ایرانی را می‌توانید در این لینک بخوانید.

وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد

وزیر امور خارجه عازم نیویورک شد

جهان- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با موضوع فلسطین به نیویورک سفر کرد.

جهان- در پی به شهادت رسیدن محمد عبدالکریم هنیه برادرزاده اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درجریان بمباران محله شیخ رضوان در شهر غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌هایش در حمله دشمن صهیونیستی به غزه را تسلیت گفت.

جهان- حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه با حضور در بخش کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، ضمن بازدید از این بخش با مراجعین و ایرانیان حاضر گفت‌وگو کرد. وی همچنین با همکاران سرکنسولگری نشستی برگزار و با آنها در خصوص موضوعات و مسائل کنسولی و ایرانیان تبادل نظر کرد.

جهان- سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در نشست مجمع بین‌المللی سلیمانیه با تاکید بر اینکه هدف ایران از پاسخ به اسرائیل تثبیت حق خود بود، تصریح کرد: پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی یک متغیر ویژه به شمار می‌رود که قدرت ایران در شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی را با وجود همکاری بسیاری از کشورها با آن، ثابت می کند.

جهان- هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه «بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است منطقه را به جنگ بکشاند تا در قدرت بماند»، اظهار کرد: کسانی که از نتانیاهو حمایت بی قید و شرط می کنند باید در موضع خود تجدید نظر کنند.

جهان- علی ابوشاهین عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اظهارتی با تقدیر از تمام طرف‌هایی که از ملت فلسطین حمایت می کنند، گفت که پاسخ ایران گامی بسیار مهم برای شکست و برهم زدن سیاست اسرائیل بود.

جهان- اولاف شولتس صدراعظم آلمان در سخنانی عدم اقدام رژیم صهیونیستی به پاسخ‌دهی به ایران در پی حمله روز شنبه را «حائز اهمیت» خواند. جهان- الکساندر دی کرو نخست‌وزیر بلژیک نیز در رابطه با تشدید تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی گفت: واکنش‌های غیرقابل کنترل، پیامدهای جدی خواهند داشت.

جهان- جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت که «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند.» وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد

وزیر امور خارجه عازم نیویورک شد

اقتصادی- علی سعیدی مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در یک برنامه تلویزیونی از تخصیص ۲.۴ میلیارد دلار ارز از ابتدای سال جاری تا ۲۸ فروردین ماه برای واردات کالاهای اساسی خبر داد و گفت:‌ در گروه کالاهای اساسی و دارو با نرخ ارز ۲۸ هزار ۵۰۰ تومان، ۵۳۳ میلیون دلار ارز تامین شده است. همچنین در گروه کالاهای تجاری و بازرگانی که ارز آن با نرخ متوسط ۴۱ هزار تومان است، یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار، در بخش واردات در مقابل صادرات یا به عبارتی بازار اشخاص که با نرخ توافقی انجام می‌شود، ۴۸۵ میلیون دلار ارز و در بخش خدمات که با نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان (آخرین نرخ) معادل ۸۸ میلیون دلار ارز تامین شده است.

اقتصادی- ایران خودرو با اخذ اولین مجوز افزایش قیمت در سال جدید، طی بخشنامه‌ای قیمت جدید پژوپارس را ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد؛ موعد تحویل این خودرو در بخشنامه‌های صادر شده ۶۰ روزه اعلام شده است. قیمت این خودرو در فروش‌های قبلی ۲۹۴ میلیون تومان بوده است. در سال جاری این اولین محصول ایران خودرو است که مجوز افزایش قیمت گرفته و به نظر می‌رسد برای باقی محصولات خودروسازان نیز این اتفاق خواهد افتاد.

اقتصادی- هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی کشور گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل، تیم‌های واکنش سریع در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان وارد عمل شده‌اند و هم‌اکنون ۱۴۶ نیروی عملیاتی در قالب ۷۳ تیم واکنش سریع در حال مدیریت سیلاب هستند.

آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران برای مقابله با تروریسم

وزیر امور خارجه عازم نیویورک شد

اجتماعی- کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در جریان بازدید از ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران که در اثر حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی تخریب شد، اظهار کرد: در این سفر و در گفت‌و و  با مقامات سوری، مسئله تشکیل پرونده قضایی علیه جنایتکاران صهیونیستی  را در چارچوب نظام قضایی به طور مشترک از طریق سازمان های بین المللی و مجامع حقوق بشری پیگیری خواهیم کرد.

اجتماعی- کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران برای مقابله با تروریسم امروز در دمشق آغاز شد. تبادل نظر پیرامون پرونده‌های در حال رسیدگی در مراجع قضائی سه کشور مرتبط با تروریسم و گروهک‌های تروریستی به‌ویژه داعش، همکاری در زمینه تعقیب و محاکمه تروریست‌ها و اجرای عدالت و پیگیری حقوقی قضائی جنایت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت برخی مستشاران و پرسنل ایرانی و تخریب اماکن دیپلماتیک شد، از جمله موضوعات مطرح در دستورکار این نشست است. ریاست هیات سوری با رئیس دیوانعالی و عضو شورای‌عالی قضایی و ریاست هیات عراقی نیز برعهده قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضایی و عضو شورای‌عالی قضایی این کشور است.

اجتماعی- سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا در تشریح اقدامات و عملکرد نوروزی پلیس آگاهی در سراسر کشور اعلام کرد که در ایام نوروز ۱۴۰۳ با اقدامات انجام شده از سوی کاراگاهان پلیس آگاهی مجموع کشفیات این پلیس بیش از ۳۲ درصد افزایش و در مقابل ۲۲ درصد نیز وقوعات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

اجتماعی- جعفر امیرآبادی‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت که حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق طبق مصوبه هیات دولت همراه با ۲۰ درصد افزایش، پرداخت می‌شود.

اجتماعی- مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال کشور تعداد ولادت های ثبت شده برحسب چند قلوزایی در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد؛ بر اساس این گزارش، از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۵۰ رویداد دوقلو، ۶۷۱ رویداد سه قلو، ۲۰ رویداد چهار قلو وتعداد ۲ رویداد پنج قلو بوده است. همچنین حدود ۳.۷ درصد ولادت‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ مربوط به چند قلوزایی بوده است که استان‌های تهران با ۵ هزار و ۷۸۷ رویداد، خراسان رضوی با ۳ هزار و ۸۴۷ رویداد و خوزستان با ۳ هزار و ۱۰۶ رویداد بیشترین تعداد چندقلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند. 

چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب شد

وزیر امور خارجه عازم نیویورک شد

فرهنگی و هنری- مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در محل حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم «مسعود نجابتی» برای فعالیت‌های مؤثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «وفتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی به‌ عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

فرهنگی و هنری- محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با تاکید بر اهمیت عدالت فرهنگی در عین حال درباره موضوعاتی نظیر بسته اکران سینماها، دعوت از وزرای تعدادی از کشورها برای حضور در نمایشگاه کتاب، حمایت از مفاخر موسیقی و… توضیحاتی ارائه کرد. وی  همچنین درباره پرداخت یارانه برای بلیت کنسرت برای استفاده قشر آسیب پذیر، گفت: امسال برنامه‌ای را در بنیاد رودکی آغاز کردیم تا بنیاد رودکی از برخی از مفاخر حوزه موسیقی به شکل ویژه حمایت کند. بسیاری از خوانندگان ارزشمند که مورد اقبال مردم هستند در قالب‌های جدید یا تهیه‌کننده ندارند و یا مایل به اجرا نبودند. ما این کار را در بنیاد رودکی انجام می‌دهیم و بنیاد رودکی و تالار وحدت را به بخش ویژه هنرمندان اصیل حوزه موسیقی اختصاص می‌دهیم. همچنین تلاش خواهیم کرد در مراکزی که به مجموعه وزارت فرهنگ اختصاص دارد هم این کار را با قوت ادامه دهیم.

فرهنگی و هنری- انجمن صنفی مدیران و دستیاران تدارکات سینمای ایران نرخ دستمزدهای مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما در سال ۱۴۰۳ را تعیین و اعلام کرد؛ بر اساس این اعلامیه نرخ دستمزد مدیر تدارکات حرفه ای و با تجربه ۷۰ میلیون تومان، نرخ دستمزد دستیار یک تدارکات ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان، نرخ دستمزد دستیار دو تدارکات ۲۲ تا ۲۶ میلیون تومان و نرخ دستمزد همیار تدارکات ۱۶ تا ۱۹ میلیون تومان اعلام شد.

بررسی سیرتحول هنر انقلاب اسلامی در دانشگاه سوره

وزیر امور خارجه عازم نیویورک شد

دانشگاه- چهارمین و آخرین نشست از هفته هنر انقلاب اسلامی با هدف بررسی سیر تحول هنر انقلاب اسلامی با حضور محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره، مرتضی گودرزی دیباج  استاد دانشگاه و پژوهشگر هنرهای تجسمی،‌ امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره و تاج‌بخش فناییان دانشیار دانشگاه سوره برگزار شد.

برتری سپاهان در داربی معوقه اصفهان

وزیر امور خارجه عازم نیویورک شد

ورزشی – تیم‌های سپاهان و ذوب آهن در بازی معوقه هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۶:۳۰ امروز به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر سپاهان به پایان رسید. سپاهان با این برد ۴۲ امتیازی شد و با عبور از تراکتور تبریز به رده سوم جدول لیگ برتر صعود کرد. ذوب‌آهن ۳۰ امتیازی هم فعلا در رده هشتم جای دارد.

ورزشی– کمیته انضباطی آرای خود را درباره دیدار آلومینیوم اراک و استقلال اعلام کرد.

ورزشی- سی‌ودومین دوره مسابقات جودوی قهرمانی بزرگسالان آسیا در حالی از یکم تا چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد که تیم ملی جودوی با ترکیب ۱۱ جودوکار در بخش مردان و بانوان قرار بود بامداد پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه به این رقابت ها اعزام شود اما با توجه به بارش شدید باران و وقوع سیلابی بی‌سابقه در امارات، تمام پروازهای فرودگاه بین‌المللی دوبی لغو شد.

همچنین بسته خبری سایر اخبار ۲۹ فروردین تحریریه ورزشی مجله ایرانی را می‌توانید در این لینک بخوانید.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا