عمومی

مسئولیتی که نمی‌توانند کتمان کنند

همزمان با طرح ادعای حمله رژیم صهیونیستی به رفح کشورهای اروپایی و برخی مقامات آمریکایی نسبت به آن ابراز نگرانی کرده‌اند چنانکه  بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  برخی اعضای اتحادیه اروپا هشدار دادند که حمله به رفح در نوار غزه به فاجعه انسانی منجر خواهد شد.

به گزارش مجله ایرانی، علی تتماج در یادداشتی با این عنوان در سیاست روز نوشت: دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس نیز گفت: عمیقا نگران احتمال حمله نظامی در رفح هستم. «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان نیز درباره هرگونه حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داده و گفت: «هرگونه حمله ارتش اسرائیل به رفح به فاجعه انسانی منجر خواهد شد».

«هانکه بروینس اسلوت» وزیر خارجه هلند نیز اوضاع رفح در نوار غزه را بسیار نگران‌کننده خواند.شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که آمریکا از اسرائیل خواست که از عملیات نظامی و حمله به رفح بویژه در ماه (مبارک ) رمضان خودداری کند.در همین حال اتحادیه عرب و برخی کشورهای عربی بطور جداگانه نسبت به پیامد خطرناک حمله رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه هشدار دادند.

مجموع این مواضع در حالی صورت گرفته است که از یک سوء متاسفانه اقدام عملی چندانی از سوی کشورهای عربی برای حمایت از فلسطین صورت نگرفته و حتی برخی کشورها از طرح‌های آمریکا مبنی بر سازش با رژیم صهیونیستی به بهانه پایان دادن به جنگ حمایت کرده‌اند. از سوی دیگر دولتمردان اروپایی و آمریکا به رغم مخالفت‌های گسترده افکار عمومی کشورشان همچنان در مسیر مشارکت در کشتار فلسطینی‌ها قدم بر می‌دارند. اعلام رسمی قطع تعهدات کمک رسانی به آنروا به عنوان تنها مرجع جهانی امداد رسانی به غزه، اصرار آمریکا و انگلیس بر ارسال تسلیحات و کمک مالی به رژیم صهیونیستی، اقدام برخی کشورهای غربی در قرار دادن مقاومت فلسطین در لیست تحریم‌ها، حملات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به عراق، سوریه و یمن و سکوت آنها در برابر تجاوز و تروریسم رژیم صهیونیستی در سوریه و لبنان، محکوم سازی شکایت شجاعانه آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه و محکوم شدن این رژیم توسط آمریکا و برخی اروپایی ها و… این پیام را برای رژیم صهیونیستی داشته‌ است که نه تنها جنایاتش با مجازات همراه نیست بلکه غرب تمام قد به حمایت از آن می پردازد.

سران غرب در حالی با تصور برخوردار شدن از حمایت لابی صهیونیستی و نیز بهره گیری از ماشین کشتار و جهان برای سلطه دوباره بر غرب اسیا پس از شکست در جنگ اوکراین و فرار از افغانستان، به حمایت جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی پرداختند که افکار عمومی جهان در شکست سنگین رسانه‌ای غرب، در مسیر حمایت از غزه گام برداشت که نتیجه آن را در تظاهرات های چند صد هزار نفری حتی در اروپا و آمریکا می‌توان مشاهده کرد.  
بر این اساس می‌توان گفت که کشورهای غربی نمی‌توانند در کشتار رفح خود را مبرا سازند و اشک تمساح بریزند بلکه باید پاسخگوی مشارکت خود در جنایات رژیم صهیونیستی باشند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا