دانش و سلامت

سرعت باورنکردنی اینترنت در فضا!

نزدیک به دو ماه پیش، شرکتی به نام AST SpaceMobile با کمک AT&T موفق شد تا یک گلکسی S۲۲ را به یک ماهواره مدار پایین زمین متصل کند و یک تماس صوتی دوطرفه را از این طریق انجام دهد. این پیشرفت نقطه عطف مهمی در زمینه ارتباطات سلولی مبتنی بر ماهواره بود و اکنون آن‌ها به پیشرفت جدیدی برای ارائه این فناوری به مصرف‌کنندگان دست یافته‌اند و موفق به اتصال ۴G از فضا شده‌اند.

AST SpaceMobile اعلام کرده است که اخیراً آزمایش‌های متعددی را در هاوایی انجام داده و مهندسان آن موفق شده‌اند از طریق ماهواره BlueWalker ۳ این شرکت به سرعت دانلود ۱۰ مگابیت بر ثانیه

در زمین دست پیدا کنند.

سرعت باورنکردنی اینترنت در فضا!

«کریس سمبار»، رئیس شبکه AT&T می‌گوید: «رسیدن موفقیت‌آمیز به سرعت دانلود دو رقمی در طول آزمایش اتصال ماهواره به گوشی هوشمند، ما را یک گام دیگر به این اطمینان نزدیک می‌کند که مردم ایالات متحده بدون توجه به موقعیت خود اتصال داشته باشند.»

به‌عنوان گام بعدی، AST امیدوار است تا بتواند گوشی را از طریق سیگنال شبکه ۵G به BW۳ متصل کند. شرکت اسپیس ایکس نمونه اولیه ماهواره را در ماه سپتامبر با کمک راکت فالکون ۹ به مدار پایین زمین ارسال کرده بود.

ماهواره BW۳ با اندازه‌ای حدود ۶۵ متر مربع، دارای بزرگ‌ترین آنتن در بین تمام ماهواره‌های تجاری است و یکی از درخشان‌ترین اجرام در آسمان شب محسوب می‌شود که البته انجام تحقیقات برای ستاره‌شناسان را دشوار می‌کند.

AT&T ازجمله اپراتورهای آمریکایی است که برای ارائه خدمات ارتباطی به جوامع روستایی و محروم، در چند سال گذشته به دنبال استفاده از ماهواره‌ها بوده است. در سال ۲۰۲۱ نیز Verizon با آمازون برای استفاده از شبکه ماهواره‌ای Project Kuiper به‌منظور دسترسی بی‌سیم همکاری کرده بود. اخیراً نیز T-Mobile اعلام کرد که با اسپیس ایکس برای آزمایش دستگاه‌های دارای قابلیت اتصال استارلینک همکاری می‌کند.

۲۲۷۲۲۷

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا