اجتماع

رژیم غذایی متعادل شاه‌کلید سلامت است

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران:

رژیم غذایی متعادل شاه‌کلید سلامت است

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پیروی از رژیم غذایی متعادل، متنوع و متناسب، شاه‌کلیدی برای دستیابی به سلامت است.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ لیلا فرزاد عنوان کرد: پویش ملی سلامت – اطلاع رسانی تغذیه سالم، هم‌راستا و هم‌جهت با پویش ملی سلامت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این پویش از اول تا ۱۵ بهمن؛ با دو شعار «انتخاب همه – نمک کم، اما تصفیه شده ید دار» در هفته اول بهمن و «از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی» در هفته دوم بهمن  با همکاری تمامی ذی‌نفعان آغاز شده است.

فرزاد گفت: بیماری‌های قلبی عروقی؛ شایع‌ترین علت مرگ و میر در جهان و علت اصلی مرگ در افراد بالای ۳۰ سال و دومین عامل مرگ در افراد ۱۵ تا ۵۹ سال است. فشار خون بالا به تنهایی باعث حدود ۵۰ درصد از بیماری‌های قلبی عروقی در سراسر جهان می‌شود و مهمترین علت مستقیم در مرگ و میر در کل دنیا است.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح سبک و الگوی زندگی؛ به عنوان بهترین راه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر، درخصوص ضرورت ایجاد تغییراتی در الگوی غذایی خانواده‌ها، افزود: پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر و درمان این بیماری‌ها، انجام رفتار‌های سالم‌تر برای مدیریت این بیماری‌ها و بهبود سلامت کلی است که به طور قطع پیروی از رژیم غذایی متعادل، متنوع و متناسب، شاه کلیدی برای دستیابی به این مهم است.

فرزاد ادامه داد: برای دستیابی به امنیت غذایی، نیاز به حمایت فرابخشی گسترده تری است؛ تا با افزایش آگاهی و ارتقای سواد تغذیه‌ای جامعه و بهبود دسترسی به اطلاعات مناسب، بتوان افراد را برای انتخاب سبک زندگی سالم؛ مانند انتخاب غذا و نوشیدنی سالم، توانمند کرد و اجرای هر ساله پویش ملی تغذیه سالم، در کشور، فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی در این خصوص است.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا