بین الملل

نماینده روسیه: گزارش درباره شکنجه سربازان روس در اوکراین ناقص است

نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه گفت که نمی‌توان گزارش اخیر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل را که در بخشی از آن به شکنجه زندانیان روس در جنگ اوکراین در این کشور اشاره شده، «جدی» دانست و اطلاعات این گزارش را «ناقص» تلقی کرد.

به گزارش مجله ایرانی، «رودین میروشنیک» نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه گفت که گزارش اخیر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره شکنجه زندانیان روسی جنگ در اوکراین را نمی‌توان تحقیقاتی «جدی» برشمرد که به درستی، نمایانگر همه واقعیت باشد و داده‌های این گزارش ناقص‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک دراین باره گزارش داد که این نهاد بین‌المللی، چهارشنبه گذشته، در آخرین گزارش خود عنوان داشت که اسرای روس در جنگ اوکراین در بازه دسامبر ۲۰۲۳ و فوریه ۲۰۲۴ شکنجه شده‌اند. کارمندان کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این مدت، با ۴۴ زندانی روس در دنیپروپتروفسک، خارکیف، لویو، میکولایف، سومی، وینیتسیا و زاپوریژیا دیدار کردند.

میروشنیک در این باره به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، نمی‌توان این تحقیقات را تحقیقاتی جدی دانست و گفت: ما در حال حاضر، با وقایعی روبه‌رو هستیم که درکشان سخت است، اما گزارش سازمان ملل ناقص و غیرکافی است چراکه به شدت سیاسی‌کاری درباره آن‌ها صورت گرفته است و من آن‌ها را منبع نهایی(برای پی بردن به حقیقت) تلقی نمی‌کنم.

جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، وارد سومین سال خود شده است.

مذاکرات صلحی که در ابتدای جنگ میان هیات‌های روس و اوکراینی انجام شد، بی‌نتیجه بوده است. اگرچه، دولت اوکراین تلاش می‌کند برای تایید «فرمول صلح» پیشنهادی زلنسکی، اجلاس صلحی به میزبانی سوییس برگزار کند.

سوییس گفته است این مذاکرات تنها برای بررسی برنامه صلح اوکراین نخواهد بود و با توجه به این که روسیه نیز برنامه صلحی در نظر دارد که مغایر با برنامه کی‌یف است، از مسکو نیز برای شرکت در این مذاکرات دعوت خواهد شد.

با این حال، مسکو بارها گفته است، در صورتی که کی‌یف تصرفات روسیه در اوکراین را از ابتدای جنگ اوکراین به رسمیت بشناسد، برای مشارکت در مذاکرات صلح آمادگی دارد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا