اقتصادی

انجام مطالعات در سدها و رودخانه‌های لرستان در راستای تقویت ذخایر ژنتیکی

مجله ایرانی/لرستان مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه اساتید دانشگاه لرستان پای کار آمدند و مطالعاتی را در سدها و رودخانه‌ها انجام دادیم تا ذخایر ژنتیکی را تقویت کنیم، گفت: با هماهنگی این دانشگاه گونه‌ها را مشخص تا این ذخایر ژنتیکی تقویت شوند.

کیارش بیرانوند امروز، بیست و پنجم آذرماه در سومین کنفرانس حفاظت از ماهیان ایران با تاکید بر ماهیان و حوضه آبریز تیگره که در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: لرستان به دریا وصل نیست اما یک ظرفیت و شرایط خدادادی دارد و استانی پیشرو در صنعت شیلات است.

وی با بیان اینکه ۲۴۵۰ کیلومتر رودخانه‌ و خروجی آب استان ۱۱ میلیارد متر مکعب در سال است، افزود: علم شیلات را در لرستان بومی‌سازی کردیم و یکی از پایه‌های اقتصاد در این استان محسوب می‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه ۱۸ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت فعالیت دارند؛ تولید سالانه شیلات استان را ۳۲ هزار تن عنوان و تصریح کرد: همچنین ۲۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی در سال تولید می‌شود.

بیرانوند خاطرنشان کرد: با محیط زیست لرستان تعامل خوب و پایداری داریم و به دنبال انجام کارهای اقتصادی هستیم تا بتوانیم بخشی از مشکل بیکاری استان را با هماهنگی محیط زیست و برنامه‌های حوزه زیست محیطی برطرف کنیم.

وی گفت: در کشور تولید خاویار ۱۸ تن و گوشت ماهی ۴۰۰۰ تن است درحالیکه در لرستان مجتمع‌ها و ظرفیت‌هایی برنامه‌ریزی شده و بیش از ۵ هزار تن گوشت ماهی تولید می‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: مجتمع‌های زیادی در کنار رودخانه سیمره مطالعه شده و برنامه داریم توسعه پایدار و اقتصادی را برای این استان ایجاد کنیم.

بیرانوند با بیان اینکه اساتید دانشگاه لرستان پای کار آمدند و مطالعاتی را در سدها و رودخانه‌ها انجام دادیم تا ذخایر ژنتیکی را تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین با هماهنگی دانشگاه لرستان؛ گونه‌ها را مشخص تا این ذخایر ژنتیکی تقویت شوند.

وی یادآور شد: لرستان یک ظرفیت خدادادی و شرایط ایده‌آلی دارد و این ظرفیت خوب می‌تواند فرصتی برای اقتصاد و اشتغال پایدار باشد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا