بین الملل

استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان/ عکس

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی و براساس گزارش زومیت، پروژه دیگری از نئوم به‌عنوان بخشی از طرح بلندپروازانه عربستان برای تبدیل منظره‌ی بیابانی این کشور به بهشت گردشگران فاش شده است. این طراحی عجیب‌وغریب و آینده‌نگرانه که «تریام» نام دارد، شامل تفریحگاهی است که به صورت یک هتل و استخر عظیم به طول ۴۵۰ متر برفراز پهنه‌ای آبی ساخته می‌شود.

ساختار پل‌مانند تریام سواحل شمالی و جنوبی یک تالاب را در محوطه‌ای ساحلی از عربستان به هم متصل می‌کند. بخش پل سازه شامل دو بخش خواهد بود. قسمت‌های پایینی، اتاق‌های هتل را که هرکدام دارای کف و سقف شیشه‌ای هستند، در خود جای خواهد داد.

تریام

تریام سواحل شمالی و جنوبی تالابی در عربستان سعودی را به هم وصل می‌کند.

بالای اتاق‌های هتل، استخر بی‌نهایت قرار دارد که همچنین شامل فضای سبز، فضای استراحت، سایه‌بان‌ها و مسیرهای پیاده‌روی است. امکانات رفاهی و فضای باز مشخصه اصلی پل هستند و سالن بدن‌سازی، حوضچه آب ‌گرم و تفریحاتی مانند غواصی و بادموج‌سواری را شامل می‌شوند. ویدئوی تبلیغاتی نئوم همچنین تراس‌ها و استخر شنایی کوچک‌تر را نشان می‌دهد.

نئوم در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح می‌دهد: «نمای خلاقانه پل از فاصله دور توهمی بصری شبیه غروب خورشید ایجاد می‌کند. طبقات پایین و بالا چشم‌اندازهایی سراسرنما از تالاب و آسمان دارند و درحالی‌که امتداد طبیعی خط ساحلی را حفظ می‌کنند، در چشم‌انداز محو می‌شوند.»

بیانیه ادامه می‌دهد: «شکوه بصری تریام با استخر ۴۵۰ متری روی پشت‌بام گسترش بیشتری پیدا می‌کند. از ارتفاع ۳۶ متری بالای سطح دریا، میهمانان به تجربه‌ی شگفت‌انگیز و حس شناوربودن با چشم‌انداز سراسرنمای خیره‌کننده‌ای از تالاب، مرجان‌های پرشور و آب‌های آرام و بی‌انتها که تا افق امتداد دارند، دست پیدا می‌کنند.»

تریام توسط مارک فاستر گیج، بشایر بامحسن و جو تابت طراحی شده است و از شهر لاین که در خلیج عقبه ساخته می‌شود، فاصله زیادی ندارد. بخش اعظم توسعه عربستان سعودی ازجمله پروژه‌های الانان، زینور و زاردون در همین منطقه متمرکز است.

227227

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا