اقتصادی

جواز کسب کاغذی برچیده می‌شود/ لزوم تبدیل به شناسه یکتا

رییس مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: صاحبان جوازهای کاغذی باید تا قبل از ۲۶ اردیبهشت جواز خود را الکترونیکی و به شناسه یکتا تبدیل کنند، در غیر این صورت از تمام خدمات حکومتی و دولتی محروم خواهند شد.

به گزارش مجله ایرانی، امیر سیاح در هشتاد و یکمین جلسه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۱.۶ میلیون فقره مجوز کسب و کار الکترونیکی صادر شده که با توجه به جدید بودن شناسه یکتای صنفی نیز دریافت کرده‌اند. در این مدت ۲.۵ میلیون تقاضا برای مجوز ارائه شده بود که ۹۰۰ هزار مجوز یا رد شده یا با انصراف افراد مواجه شده است.

وی افزود: بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی باید تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ سایر ۲ میلیون مجوز کاغذی کسب و کار، الکترونیکی شوند و شناسه یکتا برای آنها صادر شود. اگر صاحبان جواز کسب این اقدام را صورت ندهند از تمامی خدمات حاکمیتی و دولتی محروم خواهند شد.

رییس مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: این اولین جلسه هیات مقررات‌زدایی در سال جاری بود که مقررات زائد کسب و کارها را باید رفع کنیم. در این خصوص قرار شد آخرین گام از قانون تسهیل کسب و کار شامل تبدیل پروانه‌های کاغذی کسب به شناسه یکتای کسب و کار شود.

سیاح درباره مجوز احداث جایگاه سوخت‌رسانی‌ بیان کرد: شرکت نفت در این زمینه اعلام کرده با توجه به ظرفیت تولید بنزین کشور، ‌جایگاههای موجود کافی است. بنابراین ‌باید پیگیری شود مجوزهای جدید برای افرادی که تقاضای ایجاد جایگاه دارند، منجر به قاچاق سوخت نشود. در این زمینه اهلیت و توان مالی متقاضیان برای احداث جایگاه اهمیت دارد.

به گفته سیاح، شرکت پالایش و پخش قول داده تا آخر خرداد پاسخ متقاضیان احداث جایگاه سوخت را از طریق سیستمی بدهد و فرآیند کارمند محوری حذف خواهد شد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا