دانش و سلامت

علائم خطر “اُمیکرون” / چگونگی جلوگیری از بروز ۱۰۰۰ مرگ کرونایی

دبیر کمیته اپیدولوژیکی و پژوهشی کمیته علمی کشوری مقابله با کووید 19 با اشاره به خطرات امیکرون و به بیمارستان، گفت: اگر زمان را به قله پیک برسیم و بیماران سرریز می کنند، کنترل مدیریت بیماران را از دست میدهیم.

دکتر مسعود ونسیان در وگو اِسنا، درباره شناسایی و تشخیص کووید 19 و افزایش آزمایش های تشخیصی، گفت: یکی از مواردی که در شرایط فعلی می تواند کمک کند، کمپین های آموزشی به صورت خصوصی در کشور است تا هرکسی با هر علائمی دنبال تست دادن و مراجعه به مطب دکتر و بیمارستان باشد. نباشد . را اکثر افراد رورتی ست دهنده ندارد راکه ا ست دادن نوع درمان ری نمیند. نابراین در موارد احتمالی ممکن است رورتی ست دادن نباشد. زمانی آزمایش داد که بر اساس نتیجه آزمایش درمان و توصیه های پزشکی متفاوت باشد، اما اکنون چه سرماخوردگی باشد، چه کوید 19 باشد، چه آنفلوآنزا باشد، درمان علائم و مسکن در منزل مورد نیاز است و اگر بیماری شدیدتر شود باید به بیمارستان مراجعه کنند.

ونسیان : مردم دیدن لائم مشابه سرماخوردگی، ر است مراکزی که دارند و درمانی ماس رند. ال این ماس اید دو رفه اشد. به طوری که باید وزارت بهداشت و بیمارستان ها تعداد خطوط تلفن را برای راهنمایی به مردم در نظر بگیرند تا غاطبه بیش از 90 درصدی را که هرگز بیماریشان پیش نیاید نمیکند و نیاز به مراجعات به بیمارستان و دریافت درمان و … ندارند، از طریق تجهیزات و با. ماس لفنی وصیهای لازم را دریافت نند.

وصیهایی رای مبتلایان امیکرون

لمت ر این ماری

وی افزود: وصیها را اکثر ماران ساکن امل، دریافت مایعات افی و مصرف مسکن و ر است. در ن ال نگی نفس لامت ر است. ن م نگی نفسی ارهای روزمره رد را مختل ند و رد ر ند نفس م میورد. شاید این موضوع جنبه تلقینی داشته باشد، اما از این مرحله به بعد یک پزشک باید بیاید و قضاوت کند و ببیند آیا لازم است که سطح خون را اندازه گیری کند یا لازم است که معاینه فیزیکی یا عکسبرداری و … انجام دهد یا خیر. .

لائم امیکرون

ونسیان ادامه داد: در امیکرون احتمال روز سرفه از دلتا متر است. امیکرون ر دستگاه نفسی وقانی مایل دارد؛ ننجره الا. ر سرماخوردگی ریزش، لودرد و… دارد. ال سرفه م میوان داشته اشد. در ن ال اعلام نشده امیکرون اصلاً دستگاه نفسی آنی را درگیر نمیکند، لکه مایلش ر دستگا. نابراین لایم امیکرون ر سرماخوردگی است.

دیدن لایمی مارستان به نیم مراجعه کنید؟

وی ا ان اینکه ای روی رف لایم نمی توانم سرماخوردگی را از امیکرون و امیکرون را از دلتا م داد : موضوع در مار نگی نفس دید، درد رقابل نترل، سرفه رقابل نترل در ن ال اید وجه رد مراجعات اضافی ار مارستانها و درمانگاها را افزایش می دهد. درمانگا درمانگاه و مارستان رونا مبتلا ود. نابراین ا مانیکه نیاز به مراجعه نیست، اید در آن مراقبت رد. مشروط که وط ماسی وجود داشته است مردم وانند لایمشان را آن رده و نها وصیها را لازم است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره میزان دقت تست های PCR برای تشخیص امیکرون و همچنین افزایش تست های تشخیصی، گفت: باید توجه کرد که ما در شرایط واقعی صحبت می کنیم، نه در شرایط نظری. در رایط امکان افزایش رفیت ست میزان الا وجود ندارد. اید دید مملکت موجودی و وانایی را دارد. ن دیگر این است نوز ا نمیوان ا ساسیت ست PCR

یونسیان گفت: آنچه که فعلا در موردش نتیجه گرفته است، این است که این جهش تأثیر قابل مشاهده بر روی آزمایش PCR نگذاشته است، اما اینکه آیا اساسا منجر به کاهش یا خیر می شود، همچنان در حال مطالعه است و باید منتظر نتایج این مطالعات باشیم.

ا ما اید ست مثبت اشد ا رونا ایید ود؟

وی اکید رد: ا این الآن که ما اید ست مثبت اشد ا باید رونا ایید ود؟. اد وجه درمان دنال ست مثبت داد و داد م در سر ر ر ر زیرا به طور کلی تست PCR برای واریانتهای قبلی هم بسته به اینکه در چه زمانی از بیماران گرفته می شود، از کجا تست می شود، تست درست انجام شده یا نه و وضعیت حمل و نقل آن و … به طور متوسط ​​بین 30 تا 70 درصد مواند منفی اذب داشته است.

وی ادامه داد: نابراین منفی ودن ست نباید ملاکی رای میم مردم وصیها و آسیب درمان را رکس ا لائم سرماخوردگی اید رض ند ماریاش ووید است و در نارش می داند نابراین نباید خطر و راس دا نند. اهی مشاهده مینیم راسی مردم از رونا دارند از این که نها وید سرطان ا ایدز مبتلا ستید. امیکرون نباید برای مردم ایجاد هراس کند، اما باید حواسشان باشد که در وهله اول آب شوند که مبتلا نمی شوند و در مرحله دوم در حالت بهبود بیماریشان پیشرفت نکند و در عین حال قرنطینه را رعایت کنند تا بیماری را پخش نکنند.

ونه از روز مرگ رونایی ری نیم؟

ونسیان : مثلا اگر در امعه میلیون نفر از امیکرون مبتلا هستند، رای ما نگران ایجاد می کنند. را اگر در ار این افراد م رار اشد وت نند، نزدیک مرگ مود. واریانتهای لی در ر نفر وت بودند. یعنی از هر 1000 نفری که بیمار میشدند، اعم از اینکه دارای علائم بشوند یا نشوند، میشد که 4 تا 5 نفر فوت کردند، حال اگر در این واریانت خفیفتر هم باشد و به یکسوم رسیده باشد، باز انتظار میرود که از هر. نفر ا دو نفر وت نند. وقتی میلیون نفر مبتلا وند، داد مرگ ن ا نفر مود. نابراین مهم این است مه ما نوان مسئولیت مدنی داشت نفسی داشته و از انتشار لوگیر اﻳﻦ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺧﻮاﻫﻴﺪ ﺷﺪ وﻧﺪ، ﺣﺎﻻ ﺳﺮﻳﻊ ﻟﻮدﮔﻲ و ﺣﺎﺻﻞ ﺁن را اﻳﻦ ورﻳﻢ . را اگر به له رسیم و ماران سرریز وند، نترل مدیریت ماران را از دست میدهیم. در ن ال لازم نیست این استراتژی را رای دو ماه نده اشیم. اگر دو نده این استراتژی را رعایت نیم، سیاری از مشکلات را سر میاریم.

انتهای ام

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا