اقتصادی

سقوط خرید آسیایی گاز روسیه به پایین‌ترین رکورد دو ساله

خریداران گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) شمال آسیا، تلاش برای متنوع کردن واردات را سرعت بخشیدند و خرید از روسیه را به پایین‌ترین رکورد دو ساله رساندند.

به گزارش مجله ایرانی، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: دستکم دو نیروگاه ژاپنی از تامین کنندگان خود خواستند تحویل ال‌ان‌جی از پروژه‌های روسی را کاهش دهند. کاربران نهایی در کره جنوبی، ال‌ان‌جی روسیه را از بازار معاملات نقدی خریداری نمی‌کنند.

طبق آماری که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، تحویل ال‌ان‌جی روسیه به آسیا، ماه میلادی گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین رکورد از اوت سال ۲۰۲۱ رسید.

حتی خریداران چینی که خریدشان را پس از آغاز جنگ در اوکراین افزایش دادند، محموله‌های کمتری را دریافت می‌کنند. واردکنندگان چینی کمترین میزان ال‌ان‌جی روسیه را در حدود یک سال گذشته خریداری کرده‌اند و واردات ژوئن در مقایسه با مه، نصف شده است.

کاهش خرید ال‌ان‌جی روسیه در حالی روی داده که عرضه کلی ال‌ان‌جی پس از کمبود انرژی سال گذشته، افزایش پیدا کرده است. بحران انرژی پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و افزایش سرسام آور قیمت گاز، باعث شد کشورها به فکر متنوع کردن منابع تامین و تقویت امنیت انرژی بیافتند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هر چند ال‌ان‌جی روسیه هدف تحریم‌های بین‌المللی قرار ندارد اما واردکنندگان آسیایی مایلند از تفحص و کنکاش از سوی دولت‌ها و مشتریانشان و همچنین ریسک‌های مربوط به پرداخت پول محموله‌ها، اجتناب کنند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا