دانش و سلامت

فوت ۹ نفر بر اثر ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در استان تهران

فرمانده ستاد کرونا در تهران از 9 مورد مرگ به دلیل ویروس جهش یافته در استان تهران تاکنون خبر داد.

به گزارش مجله ایرانی ، علیرضا زالی وی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با تاجگذاری تاج در استان تهران ، در مورد آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان تهران به خبرنگاران گفت: “در 24 ساعت گذشته 380 بیمارستان به علت ویروس کرونوویروس ما وجود داشته است ، 111 بیمارستان ما در بیمارستان بستری شدیم. در مجموع 2112 بیمارستان به دلیل این بیماری در استان تهران داریم که 802 مورد از آنها در بخش مراقبتهای ویژه قرار گرفته است.

وی گفت: در مقایسه با روزهای گذشته بیماران سرپایی افزایش داشته و نسبت به هفته های گذشته در زمینه بستری های عمومی و ویژه در حال ثبات هستیم. با توجه به وضعیت کشور ، جایی که شاخه های جهش ویروس در مناطق مختلف یافت می شود ، باید بگوییم که اوضاع ناپایدار و شکننده است. بنابراین باید با احتیاط و احتیاط بیشتری عمل کنیم.

فرمانده ستاد کلانشهر کرونا در تهران با تأکید بر اینکه سرعت انتقال ویروس جهش یافته بسیار زیاد است ، گفت: برای ویزیت های نوروز ، ممکن است لازم باشد که شاخص را بررسی کنیم. یکی از شاخص ها پایبندی به اقدامات بهداشتی و همچنین گروه هایی از افراد مراجعه کننده به بخش سرپایی است و از طرف دیگر افرادی که آزمایش مثبت دارند بدون علامت هستند و در زخم مشخص می شوند. تغییر دهید و نگه دارید. ستاد ملی کرونا برخی از اندازه گیری ها را بررسی می کند.

وی تأکید کرد: باید تحلیل مناسب تری از سفر انجام دهیم. وضعیت بیماری به گونه ای است که باید آنالیز به روز باشد و آزمایش باید به صورت روزانه انجام شود. هر تصمیم مسافرتی باید براساس آخرین تجزیه و تحلیل باشد.

زالی گفت: با توجه به اینکه با پدیده جدید جهش ویروس روبرو هستیم ، باید این مسئله را به طور جدی در تصمیم گیری ها مدنظر قرار دهیم. بر این اساس ، ممکن است پروتکل ها و محدودیت های بیشتری در نظر گرفته شود.

وی در مورد آخرین آمار ویروس کرون انگلیس در استان تهران گفت: تاکنون 128 مورد تایید شده از این ویروس جهش یافته شناسایی شده و به طور قطع 9 نفر به دلیل جهش ویروسی جان خود را از دست داده اند.

زالی تاکید می کند: در این جهش ویروس ، فاصله بین بیماری بیماران بسیار کاهش می یابد و در واقع زمان بیماری جدی بیمار بسیار کاهش می یابد. بنابراین باید در زمینه کادر پزشکی آمادگی بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا